Konteynerler boşaltılıyor, depremzedeler tepkili: Ne yapacağız?

  • 09:07 23 Haziran 2026
  • Yaşam
SEMSÛR - Konteynerlerin boşaltılmasına dair konuşan depremzedeler gidecek yerlerinin olmadığını belirterek, “Bizi buradan çıkaracaklar, ne yapacağız, yapacak hiçbir şeyimiz yok. Sokakta kalacağız" diyerek tepki gösterdi. 
 
Türkiye'de 11 ili etkileyen 6 Şubat depreminin üzerinden 3 yıl geçti ancak yarattığı tahribatın etkisi sürüyor. 11 ili etkileyen depremin en çok etkilediği kentlerin başında Semsûr geliyor. Semsûr’da depremin ardından 55’in üzerinde konteyner kent kurulmuştu. Yaklaşık 118 bin kişi bu alanlara yerleştirildi. Aradan geçen üç yılı aşkın sürede konteyner kentlerin büyük bölümü kapatılırken, kent merkezinde çok az sayıda konteyner kaldı. 
 
Adıyaman Valiliği’nin geçtiğimiz günlerde gönderdiği tebligatlarla birlikte kent merkezinde kalan son konteyner kentlerin de 30 Haziran 2026 tarihine kadar boşaltılması istendi. Konteyner kentlerin kapatılması kararı yeni bir barınma krizini gündeme getirdi.
 
En çok daha önce kirada kalanlar etkilenecek
Adıyaman Valiliği verilerine göre kentte 42 bin 72 deprem konutunun yapılması planlandı. Tamamlanan konutların önemli bir bölümü kura yöntemiyle hak sahiplerine teslim edildi. Ancak depremzedeler, teslim edilen çok sayıda konutta inşaat çalışmalarının sürdüğünü ve birçok yapının henüz yaşanabilir durumda olmadığını belirtiyor. Kapatma kararından en fazla etkilenen kesimin kiracılar olduğu ifade ediliyor.
 
Konuya dair konteyner de yaşayan yurttaşlarla konuştuk. 
 
Deprem sonrası ciddi sorunlar yaşadığını ifade eden Zahide Koşar, “Şimdi buradan çıksak kiraya gideceğiz ama kira ödeyecek paramız da yok. Eşimin yaşlılık için aldığı maaşla geçinemiyoruz, anca yiyecek içecek alabiliyoruz. Elektriğe suya verecek paramız yok. Ben kendim de çok hastayım, çalışamıyorum. Çünkü depremde düşmüştüm ve birçok yerim kırıldı. Bizler de şaşırmış durumdayız, çadır olsa çadıra girerdik ama çadır da yok. Bize bir ev verselerdi ya da kiramızı ödeselerdi yeterdi” dedi. 
 
'Kira ödeyemiyorum'
 
Zeynep Yılmaz ise üç engelli çocuğu ile yaşadığını ve ekonomik olarak da ciddi sorunlar yaşadığını belirtti. Zeynep Yılmaz, “Köyde bir yerimiz var orayı daha yapmamışlar biz de gidip orada çadır açacağız. Üç çocuğum hasta, biri de yatalak. Geçim yok. Hiçbir şey alacak durumum yok, çare de kalmadı. Köyde gidip çadırda kalacağım, kira ödeyemem. Yaz ayı da geldi. Ne yapacağız bilmiyorum. Çaremiz kalmadı” diye belirtti. 
 
‘4 çocukla nereye gideceğim?'
 
İsmini vermek istemeyen bir yurttaş da  yaşadıkları konteynerin da çeşitli sorunları olduğunu belirterek şu sözlerle tepkisini dile getirdi: “Devlet bize ev vereceğini söyledi, kiracıları mağdur edemeyeceğini söyledi. Kira 18 bin ben nasıl ödeyeyim. Bu kararı kötü karşıladık ama ne yapalım, ne desek boş. Bize burayı boşaltın çıkın diyorlar. İş imkanı, ev imkanı yok, dört çocukla ben ne yapacağım? Maddi durumum olsa ben de zaten burada durmam. İçeriyi sürekli su basıyor. İki poşet sürmüşüm yine de su geliyor. Konutları biraz fazla yapsalar, biraz da imkan sağlasalar ne olur?”
 
 
'Sokakta kalacağız'
 
İsmini vermek istemeyen bir başka yurttaş da “Bizi buradan çıkaracaklar, yapacak hiçbir şeyimiz yok. Ya sokakta kalacağız ya da zorla bir yerlere sığınacağız. 6 Şubat’tan önce biz de kiracıydık. Eşimi kaybettim, bir çocuğumla beraberim. İşim yok çalışmıyorum, ayaklarımda eklem daralması var. Fabrika ya da tekstilde çalışamıyorum. Çok yere iş başvurusunda bulundum ama iş bulamadım. Bu şekilde hayat mücadelesi veriyoruz, şu an yapacak hiçbir şey yok. İş başvurularından da sonuç alamadım. Yapacak tek şey aileme sığınmak, ailesi olmayanlar ne yapacak?” diye konuştu.
 
 
 

Etiketler:

jinnews yoksulluk