Xwarik'teki JES nöbeti kararlılıkla devam ediyor

  • 17:22 26 Haziran 2026
  • Ekoloji

MÛŞ - Gimgim’da JES projesine karşı başlatılan nöbet eylemi 55’inci gününde de kararlılıkla devam etti. 

Mûş'un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyünde, Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş. tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı başlatılan nöbet eylemi devam ediyor.
 
Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi tarafından başlatılan nöbet 55'inci gününe girerken, nöbe alanındaki çadırlara “Ev erd mirasa kal û bavan ê emanetê nifşên pêşe rojê ye. Em JES naxwazin", "No hard mîrase kal û bavikan o. Bavoke demê ameyoxî. JES newazenime", "Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz" pankartları asıldı. 
 
Nöbet eylemi, çevre köylerden yurttaşlar ile demokratik itle örgütleri de dayanışma ziyareti de sürüyor.
 
Nöbet eylemini 55'inci gününde Tatan köyündeki yurttaşlar devraldı.